RENAULT FUEGO CLUB DE ESPAÑA
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¿CUANTOS RENAULT FUEGO SE FABRICARON?
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Autor:  sportbocanegra [ Dom Jul 28, 2013 1:37 pm ]
Asunto:  ¿CUANTOS RENAULT FUEGO SE FABRICARON?

Hola camaradas de afición:

He estado buscando por Internet y de momento no he encontrado cuantos Fuegos se fabricaron contando los que se fabricaron en Francia u otros países como en Argentina.

¿Alguien puede ayudarme?

Salu2.

Autor:  Fuego.25 [ Lun Jul 29, 2013 4:47 am ]
Asunto: 

Hola

>> Fuego Fabricados

En Francia .. Maubeuge
- 226.583

En Argentina .. Santa Isabel
- 19.352

Encontramos esta cifra con el numero total de documentos en el sitio web de Renault
- 265.257

Imposible saber que los 19.322 Fuego no son reconocidos

Autor:  sportbocanegra [ Lun Jul 29, 2013 2:52 pm ]
Asunto: 

Hola compañeros:

Fuego 25, gracias por tu respuesta, pero creo que en Renault han tenido que tener el siguiente fallo:

265257 (que dicen que fabricaron)-19322(de Argentina)= 245935

245935 son los que se fabricarían en Francia.

Por cierto no se fabricaron en ningún sitio más?

Salu2.

Autor:  Fuego.25 [ Lun Jul 29, 2013 6:46 pm ]
Asunto: 

Creo que también es un error en alguna parte

Para Francia .. la cifra es en este informe muestra
Image

Autor:  sportbocanegra [ Mié Jul 31, 2013 1:13 pm ]
Asunto: 

245935 - 226583 = 19352

19352 Que tuvieron que ser fabricados en algún sitio más aparte de en Francia y Argentina. Quizás en el mercado británico pues también se comercializaron en millas.

Salu2 y gracias.

Autor:  Fuego83 [ Mié Jul 31, 2013 2:03 pm ]
Asunto: 

Muy buenas foreros!
Leyendo sobre el tema, si no mal recuerdo en Venezuela tambien se fabrico el Fuego, y todavia se pueden ver en las calles con alguna frecuencia y ni hablar de los recambios que se consiguen fácilmente nuevos en cualquier tienda de recambios renault.
En fin aqui consegui esto en la red, esta en ingles, lo consegui en wikipedia.

Saludos

February 1980 - Introduction of the Fuego three-door coupé. Available as TL and GTL with 1,397 cc engine (rated at 64 PS (47 kW; 63 hp), with manual choke), and GTS with 1,647 cc engine (rated at 96 PS (71 kW; 95 hp), with automatic choke), with 4-speed manual gearbox on TL and GTL, 5-speed manual or 3-speed automatic gearbox on GTS. TL has basic equipment level with 155 SR 13 tires, heated rear window, rear fog light, split/fold rear seat, and cloth upholstery. The GTL adds 175/70 13 tires, electric front windows, tachometer, height-adjustable steering wheel, front head restraints, analog clock, wheel covers, remote-adjustable drivers door mirror, laminated windscreen, opening rear quarter windows, H4 headlights, pre-installed radio kit, and velour upholstery. The GTS adds engine oil level gauge, power-assisted steering, and optional 3-speed automatic transmission.
1981 - Fuel reserve warning light standard on all models. GTS obtained modified gearbox.
1981 - Introduction of the TX and GTX with 1,995 cc engine (rated at 110 PS or 81 kW; 108 hp) and five-speed manual gearbox. TX has same specification as GTS. GTX as GTS and TX, plus rear wash/wipe, front fog lights, headlamp wash/wipe, 14-inch alloy wheels (185/65 HR14), leather on the steering wheel rim, gearlever gaiter, and handbrake lever gaiter, as well as digital clock, passenger side door mirror, bronze tinted windows, luggage cover, airhorn, and much more.[6] The optional three-speed automatic transmission now available on the 2 litre TX rather than in the 1.6 litre, beginning in September 1981.[7]
1982 - The GTL is upgraded to a 5-speed gearbox. GTS gains electronic ignition. GTS, TX (depending on country), and GTX gain remote central locking. The 2.1 L Turbo Diesel is introduced to certain LHD European markets. The 1.6 L fuel-injected and turbo versions are introduced in the United States through Renault/American Motors dealers.
1983 - The GTL gains economy tune 73 PS (54 kW; 72 hp) 1,647 cc engine, 5-speed gearbox.
1984 - the new model year features a facelift with new grille, bumpers, wheel design, and interior trim (as well as a new dashboard on LHD vehicles). A limited production run of Turbos fitted with EFi produced for the Swiss market to meet their emission controls. Models sold in United States are equipped with 2.2 L engines and an updated interior.
1985 - Production of the Fuego ends in France, with the introduction of the Renault 21.


Fuego GTA Max (Argentina)
1986 - Production ends in Spain. Production lines transferred to Argentina and Venezuela.
1987 - Production continues in Argentina (where it now features the 2,165 cc engine as the only available powerplant with 116 PS or 85 kW; 114 hp) and Venezuela.
1990 - The final phase III GTA is introduced with new bumpers, white front indicators, and charcoal tail-lights. The higher performance GTA Max, an improved version of the GTA, is introduced in Argentina with a 2.2 engine and 123 PS (90 kW; 121 hp) by Berta Motorsport.
1995 - South American production ends. :P :P :P

Autor:  sevi [ Mar Oct 29, 2013 10:35 pm ]
Asunto: 

y en España cuantos se venderían??? según un viejo de mi almacén cifra en 2000 los que se vendieron aquí.. no se si sera cierto o que chochea ya... jajaja

Autor:  Tomás [ Mié Oct 30, 2013 8:12 pm ]
Asunto: 

Ahora no recuerdo en que revista lo leí, pero la cifra de matriculaciones en España que dieron era de 6446.

Autor:  sevi [ Mié Oct 30, 2013 8:27 pm ]
Asunto: 

a mi 2000 se me hacían pocos[/img]

Autor:  Isra 2 litres [ Mié Oct 30, 2013 8:43 pm ]
Asunto: 

2000 son pocos yo creo. 6446 es un numero bonito de Fuegos matriculados.

Autor:  sevi [ Mié Oct 30, 2013 11:07 pm ]
Asunto: 

va a ser que mi compañero chochea.. o que va de listo.. jajajaj

es lo que tienen estos viejos de mi almacén.. que están medio chochos los que quedan... jajaja

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